10 tips to prevent and relieve morning sicknes

10 tipů jak zmírnit ranní nevolnosti a předejít jim

Elaine Zwelling

Zdá se, že na vině je všechno. Po všem je vám špatně, zvedá se vám žaludek, zvláště ráno. Pachy, pohled na snídani, dokonce i pomyšlení na jídlo. Asi si říkáte: Proč tak úžasnou událost v životě musí doprovázet neustálá nevolnost? Je snad něco v nepořádku?

Vůbec ne! Zažíváte „ranní nevolnost“. A nejste samy.

Co je ranní nevolnost?


Nevolnost – někdy doprovázená zvracením – je běžný příznak raného stadia těhotenství. Zažívá ji asi 50 až 70 procent těhotných žen v prvním trimestru. Nejen že je nevolnost normální, ale je to také známka zdravého těhotenství.

I když se nazývá „ranní nevolnost“ (rána jsou často dobou, kdy jsou symptomy nejhorší), zvedat žaludek se vám může kdykoli během doby těhotenství.

Má se za to, že příznaky jsou způsobeny těhotenským hormonem hCG, Který produkuje vyvíjející se placenta, ale další faktory, jako je nízká hladina cukru v krvi, zvýšená kyselost žaludku, stres a únava, mohou mít také svůj podíl.

Prevence ranní nevolnosti


Prevence je nejlepší způsob, jak se vyrovnat s ranní nevolností. K posteli si dejte obyčejné krekry, rýžové chlebíčky nebo i kousek čokolády a snězte něco v momentě, kdy se probudíte, abyste zvýšily hladinu cukru v krvi, ještě než vstanete.

Namísto tří velkých jídel denně jich snězte pět až šest, menších porcí, abyste se vyhnuly prázdnému žaludku a udržely stabilní hladinu cukru v krvi. Vaše strava musí obsahovat dostatečné množství bílkovin (masa, ryb, vajec, sýra) a komplexních karbohydrátů (ovoce, zelenina, obiloviny) odpovídající požadavkům na vývoj dítěte.

Někteří výživoví experti doporučují 75 až 100 miligramů doplňkového vitamínu B6 pro prevenci nevolnosti. Berte také pravidelně prenatální vitamín a vyvarujte se kořeněných a mastných jídel, nezahřívejte příliš organismus a nepoťte se a dopřejte si dostatek odpočinku.

Jak se vyrovnat s nevolností


Kromě vyhýbání se věcem způsobujícím vám nevolnost vyzkoušejte i tyhle nápady:

1. Dýchejte pomalu – nádech nosem a výdech ústy – nebo si zkuste vizualizovat něco krásného.
2. Cucejte nebo žvýkejte kousky ledu nebo cucejte čerstvě rozkrojený citron.
3. Když se vám chce při čištění zubů zvracet, zkuste místo toho ústní vodu a používejte ji často, abyste měly pocit svěžesti v ústech.
4. Zkuste sklenici mléka nebo dvě kalciové tabletky, které zneutralizují kyselost žaludku.
5. Na krk si dejte studený kousek látky nebo balíček ledu.
6. Přidejte strouhaný zázvor (přírodní lék na nevolnost) k zelenině nebo jinému jídlu.
7. Pijte heřmánkový nebo zázvorový čaj.
8. Dodržujte přísun tekutin, i když nemáte chuť na pevnou stravu (může pomoci, když nebudete míchat pevnou potravu a tekutiny).
9. Dejte si obklad nebo led na kosti na spodní části lebky (na šíji v úrovni uší).
10. Vyzkoušejte náramky proti nevolnosti: Tyto pásky obsahují malý knoflík, který tlačí na tlakový bod ulevující od nevolnosti, a koupíte je ve většině lékáren.

Dlouhý pohled


Dobrá zpráva pro většinu žen je, že ranní nevolnost končí čtvrtým měsícem těhotenství, kdy hladina hormonu trochu klesá.

Pokud vaše příznaky nevolnosti a zvracení přetrvávají (nastávají více než jednou nebo dvakrát denně) a brání vám v jídle nebo pití, nebo pokračují po uplynutí prvního trimestru, oznamte to v poradně. Můžete mít vážnější problém nazývaný hyperemesis gravidarum, který vyžaduje lékařskou péči.

Mohlo by se vám líbit: