safeguarding-your-breastmilk-mothers-milk-or-formula-for-a-baby

Ochrana mateřského mléka. Mateřské mléko, nebo kojenecká mléčná výživa pro miminko

Základy kojení Nikdy není příliš brzy opatřit si nezbytné informace. Pokud se rozhodnete kojit, což vám vřele doporučujeme, usnadní vám práci základní informace o tom, co dělat a co nikoli, až se této nové dovednosti budete po narození miminka učit.

JÍDLO, PITÍ A KOJENÍ Příroda vás pro kojení vybavila. Vaše tělo bude produkovat mateřské mléko podle rostoucích nároků miminka a s náležitým množstvím živin, které zajistí vašemu maličkému tu nejzdravější potravu a které je pohodlnější než umělá výživa. Vzhledem k tomu, že tento důležitý úkol vyžaduje značnou dávku energie, zvýší se vám chuť k jídlu a budete mít asi větší žízeň než obvykle. Při kojení si nemusíte dělat starosti se speciální stravou nebo jejím množstvím, protože tělo si samo řekne, kdy jíst a pít víc. Nicméně tělo může využít pouze to, co je k dispozici, takže je na vás, abyste vždy dbala na vyváženou stravu v zájmu svého zdraví a zdraví miminka. (Pokyny k výživě – viz „Jezení za dva“)

PREVENCE ŠKODLIVÝCH LÁTEK Bohužel se spolu se zdravou výživou a živinami mohou s mateřským mlékem do těla miminka dostávat i škodlivé látky. Dopad na mateřské mléko může mít alkohol, drogy a jiné nezdravé látky. Příležitostná sklenka vína k večeři však neškodí. Stejně tak, když si občas vezmete paracetamol proti bolesti. Ale pokud se rozhodnete pro kojení namísto umělé výživy, je třeba se vyvarovat nadměrnému množství alkoholu a jiným návykovým látkám, které mohou přecházet z matky na dítě.

ŽÁDNÉ VÝMLUVY Pokud jste kouřila a v těhotenství jste přestala, nezačínejte s tím hned po narození miminka, zejména když ho kojíte. Nikotin a jiné toxiny přecházejí do mateřského mléka a jsou pro miminko nebezpečné. Zdraví miminka ohrožujete i pasivním kouřením. Takže nekuřte a prospějete tím vám oběma!

Mohlo by se vám líbit: