Občerstvení v průběhu porodu a porod. Přirozený porod

Občerstvení v průběhu porodu a porod. Přirozený porod

Rodit s plným žaludkem asi nechcete. Nový výzkum však ukazuje, že ani hladovění v průběhu porodu není dobré. Co byste si tedy při porodu měla dopřát k zakousnutí? Čtěte dál!

Můžete jíst, když už máte porodní bolesti a rodíte? Ano, ale pouze malé množství.

Když rodila vaše babička, zřejmě jí říkali: „Při porodu nejez nic!“ Důvodem tehdy nebyla jen tradice, ale také velké množství léků tišících bolest a celková anestézie, které se při porodech velmi často používaly. Když tehdy ženy byly pod sedativy nebo v narkóze, nedokázaly kontrolovat své dýchání a polykání. Pokud se žena před porodem najedla, riskovala zvracení a vdechnutí obsahu žaludku do plic, což mohlo být velmi nebezpečné.

Dnes: Podobné rady, jiné důvody

Dnes je to jinak. Lékaři už ženám při porodu tak silné léky nedávají a celková narkóza se používá jen velmi zřídka. Ženy jsou při vědomí, reagují a mají své dýchání a polykání plně pod kontrolou. Někdy chtějí rodit úplně bez léků. Přesto vám však bude zřejmě doporučeno, abyste při porodu nejedla hlavně kvůli nepříjemnostem, které by to mohlo způsobit. V pokročilých fázích porodu se některým ženám dělá nevolno kvůli lékům na tišení bolesti nebo kvůli intenzitě přirozeného porodu. Pokud mají plný žaludek, hrozí zvracení. Ačkoli to není nebezpečné, je to další nepříjemnost, se kterou se musíte vyrovnávat.

Navíc trávení se při porodu zastavuje. Tok krve je nasměrován ne do žaludku, ale do dělohy, kde všechno probíhá. Proto vám potraviny, které při porodu sníte, obzvlášť tučné potraviny jako maso nebo mléčné výrobky, zkrátka zůstanou sedět v žaludku. To může být nepříjemné a zvyšuje se riziko zvracení, pokud se vám skutečně udělá nevolno, ať už z léků, nebo bolesti při porodu.

Potraviny, které můžete sníst v první fázi porodu

Úplně všeho jídla se však vzdávat nemusíte. Nové výzkumy naopak ukazují, že kvůli hladovění se může aktuální obsah žaludku stát při vdechnutí ještě nebezpečnější, protože obsahuje více kyselin. Pokud máte v první fázi porodu hlad (až se porod rozjede, zřejmě stejně na nic nebudete mít chuť), můžete si klidně dopřát nízkotučné potraviny, které se rychle tráví. Vyberte si cokoli z tohoto seznamu:

čiré nápoje (jablečný džus, brusinkový džus, čaj, limonáda)
čiré polévky, vývary
vodové nanuky
toust (bez másla), krekry
suché těstoviny

Pokud máte pocit, že začínáte rodit, snažte se odolat svým chutím a nejezte velké těžké jídlo. Odměnou za překonání hladu vám bude příjemnější porod. Dejte si lehké jídlo ze seznamu výše a po porodu to oslavte pizzou!

Mohlo by se vám líbit:

Plenky

Plenky Pampers Premium Care s upevňovacími pásky

Nejlepší plenky od Pampers s 5hvězdičkovou ochranou pokožky.