Co byste měli vědět, než půjdete nakupovat: proniknutí do tajů nutričních hodnot

Co byste měli vědět, než půjdete nakupovat: proniknutí do tajů nutričních hodnot

Monica Gullon

Ať už se rozhodnete pro komerční dětskou stravu nebo balené jídlo pro dospělé, vždy si zkontrolujte údaje uvedené na etiketě. Tady jsou informace o tom, do jakých oblastí je rozdělit.

Velikost porcí


Velikost porcí u dětské stravy platí pro množství jídla, které může v jednu dobu sníst průměrné dítě mladší 2 let (velikost porcí uváděná na obalu u jídla, které není pro děti, je množství, které může v jednu dobu sníst dospělý).

Kalorie


Toto je jednotka měření energie, kterou vaše dítě získá z potraviny.

Celkové tuky


Na kojenecké stravě je uvedeno pouze celkové množství tuku v potravině, nikoli procento kalorií z tuku.

Celkové uhlovodany


Budou-li se dospělí vyhýbat uhlovodanům, mohou shodit nějaké to kilo navíc, ale jinak mohou být proteiny ve stravě efektivně využívány ke stavbě nových tkání právě díky uhlovodanům.

Potravní vláknina


Potravní vláknina se nachází v ovoci, zelenině, luštěninách a obilí. Neexistují žádná konkrétní množství vlákniny doporučená pro malé děti.

Za poslední je důležité vědět, že etikety na dětské stravě jsou jednodušší, protože caparti potřebují co nejvíce živin, aby vyrostli!

Mohlo by se vám líbit: