Eat up-The-importance-of-protein

Má strava po narození dítěte obsahovat hodně bílkovin?

A nyní k důležitosti bílkovin. Nepotřebujete jen tak nějaké množství bílkovin (až 100 g denně). Musíte se také přesvědčit, že jíte ten správný druh – to znamená bílkovinu, která obsahuje nezbytné aminokyseliny. Ty jsou důležité pro růst a vývoj vašeho dítěte. Najdete je hlavně v mase, rybách a mléčných výrobcích.

DÁVKA BÍLKOVIN Pokud existuje něco, čeho potřebujete vy a vaše dítě právě teď dostatek, pak jsou to bílkoviny. Strava bohatá na bílkoviny vám pomůže zachovat si sílu a poskytne vašemu dítěti aminokyseliny, které potřebuje pro svůj zdravý růst a vývoj.

KOLIK Doporučená denní dávka bílkovin v těhotenství je 60 gramů. Někteří výživoví specialisté však doporučují až 100 gramů. Například půllitr mléka obsahuje méně než polovinu této dávky, takže i milovnice mléka si budou muset najít různé zdroje bílkovin, aby toto předepsané množství splnily.

CO JE SPRÁVNÉ Těhotné ženy potřebují „kvalitní“ bílkoviny – to znamená zdravou stravu obsahující velké množství důležitých aminokyselin. Bílkoviny obsažené v mase, rybách a mléčných výrobcích jsou na aminokyseliny bohaté, takže tyto potraviny představují pro dítě dobrý zdroj. Většina rostlinných bílkovin naopak tolik prospěšná není. Pokud jste vegetariánka, nebo dokonce veganka, budete muset jíst speciální kombinace určitých potravin, abyste měla dostatečný přísun aminokyselin. Váš lékař vám pomůže naplánovat vyvážený jídelníček pro vás i vaše dítě. Pokud však máte stále pochybnosti, obraťte se na výživového poradce.

Mohlo by se vám líbit: