trimester-by-trimester guide to sleep

Průvodce spánkem trimestr po trimestru

Rachel Morris

Těhotenství přináší spoustu nečekaných překvapení, ale zřejmě nejméně vítané je narušení vašeho spánkového režimu. Těhotenství je vyčerpávající, jak je tedy možné, že nemůžete usnout a musíte počítat ovečky, zrovna když spánek potřebujete nejvíce?

Buďte klidné, nejste v tom samy.

Mnoho budoucích maminek má problém s usínáním i spaním v průběhu těhotenství kvůli hormonálním změnám a fyzickému nepohodlí s tím spojeným. Je to sice frustrující, ale podle odborníků lze tuto situaci řešit a, vzhledem k tomu, že zdraví vašeho miminka závisí na vašem zdraví, čím více budete během těhotenství spát, tím lépe!

Přečtěte si tip pro každý trimestr těhotenství, který vám pomůže zajistit si potřebný odpočinek.

Spánek v průběhu prvního trimestru


V prvních měsících těhotenství budete v noci pociťovat častější nutkání na močení. Jde o normální jev, ale abyste nemusela chodit tak často na záchod, nepijte večer příliš mnoho tekutin. Dostatek tekutin kompenzujte jejich pitím během dne.

Důvodem nespavosti budoucích maminek může být i stres. Takže jestli máte obavy z těhotenství, zkuste si vést deníček a zapisujte si před spaním, co vás trápí. Můžete tím stres zmírnit a lépe usnete.

Spánek v průběhu druhého trimestru


U mnoha budoucích maminek se spánek zlepší v průběhu druhého trimestru, protože nutkání na močení se zmenšuje. Problémy se spánkem však může působit měnící se tvar vašeho těla.

Jak plod roste, zjistíte, že nejpohodlnější při spánku je poloha na boku s pokrčenými koleny. Vhodně umístěný polštář vás může udržovat v této pozici, ale zároveň nemusíte mít obavy, když se uprostřed noci převrátíte na záda. Tohle se v těhotenství nedá uhlídat.

Spánek v průběhu třetího trimestru


V průběhu posledního trimestru těhotenství se zvýšená potřeba močení obvykle vrátí, doprovázená pálením žáhy, křečemi v nohou a nepohodlím způsobeném rostoucím bříškem. Abyste připravila své tělo na spánek, věnujte se před spaním nějaké relaxační činnosti, například si dejte 15minutovou teplou koupel.

Ke zklidnění těla a nerušenému spánku přispívá i pravidelný spánkový režim. I když můžete být v pokušení připravovat dlouho do noci věci pro miminko, věnujte se přednostně svým potřebám. Vylepšování dětského pokojíčku může počkat do rána!

Když se vám podaří najít si ideální spánkový režim, který funguje, dodržujte ho. V průběhu těhotenství si můžete zajistit kvalitní noční spánek, ale až se děťátko narodí, tak snadné to už nebude. Takže toho nyní využijte!

Mohlo by se vám líbit: