Přírodní řešení problémů se spánkem u nastávajících maminek

Přírodní řešení problémů se spánkem u nastávajících maminek

Rachel Morris

Zvládla jste umění nakrmit dítě, vypořádala jste se se sedačkou v autě a zavedla jste noční režim spánku dítěte (včetně krmení ve 3 hodiny ráno!).

Spánek v počátečním období je pro vás jako čerstvou maminku stejné důležitý jako pro vaše děťátko. Díky odpočinku budete mít dostatek energie, abyste mohla věnovat pozornost svému maličkému a užívat si společně klidné chvilky časně zrána nebo v krátkých přestávkách během náročného dne.

A jako všechny maminky i vy pravděpodobně pociťujete jistou únavu. I když se vaše maličké stále v noci budí, je možné si pro sebe ukrást chvilku potřebného spánku. Tady je několik tipů, jak na to.

1. Zdřímněte si, když vaše dítě přes den spí


Důležité je předem stanovit dobu odpočinku přes den, a to zejména v prvních několika měsících života dítěte, kdy se bude budit každé dvě až tři hodiny na krmení.

Prádlo a nádobí počká: Jakmile dítě přes den usne, je třeba těchto prchavých okamžiků využít. Snažte se zdřímnout si přes den maximálně do čtyř odpoledne. Tím si zároveň nenarušíte noční spánek.

2. Choďte na vycházky a pohybujte se


Pohyb je zdravý pro vás i pro vaše miminko a může přispět k lepšímu spánku v noci. Maminkám může dodat hodně nové energie také čerstvý vzduch.

Naplánujte si vycházky každé ráno mezi jednotlivými krmeními.

3. Pomozte si kojeneckou lahvičkou


Pokud jste se rozhodla kojit a nemáte s tím problémy, zeptejte se lékaře (obvykle po čtyřech až pěti týdnech), jestli byste mohla zkusit i krmení z lahvičky. Tak by mohl váš partner miminko krmit v noci a vy byste mohla dohánět posilující spánek před další směnou.

4. Vytvořte klidné prostředí


Když jste v permanenci 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, bývá obtížné se před spaním zklidnit. S malým dítětem musíte být stále ve střehu a jste tak unavená, že se vám nedaří usnout. Rychleji usnete v chladné a temné místnosti.

Nasaďte si oční masku na spaní, pusťte si relaxační nebo jinou tichou hudbu. Mít miminko vedle sebe je lákavé, zejména když ještě pozdě v noci děcko kojíte, ale lépe si odpočinete, když novorozeně spí v kolébce vedle vaší postele nebo v postýlce. Naučí se samo se zklidnit a vy si užijete o něco více nerušeného spánku.

Spánek přímo ovlivňuje vaši náladu a energii, i schopnost shodit přebytečná kila po porodu, takže si neváhejte naplánovat chvíle odpočinku pro vás a své miminko. Když se cítíte dobře, jste lépe vybavena pro zvládání každodenní péče o miminko a povedete si lépe při pozitivním ovlivňováním dlouhodobého vývoje dítěte.

Mohlo by se vám líbit: