specialty diet tips for moms-to-be

Speciální stravovací tipy pro nastávající maminky

Cheryl Lock

Těhotenství je krásná, zajímavá (někdy matoucí) doba, zvláště když jde o jídlo.

Péče o vaše malé začíná prvními potravinami, které sníte po tom, co jste se dověděla, že jste těhotná. Dobrá strava vám oběma dodá zdraví a sílu po celé těhotenství.

Pro maminky, které mají nějakou zvláštní dietu, může být sestavení jídelníčku tak trochu záhadou. Ať už jste vegetariánka, veganka nebo jíte potraviny bez lepku, je zpravidla v pořádku jíst stejnou stravu po celé těhotenství.

Nicméně o stravovacích omezeních určitě informujte svého lékaře, který věnuje velkou pozornost vaší výživě, abyste měla živiny, které děťátko potřebuje. Samozřejmě, že existují živiny a vitamíny, které potřebují všechny těhotné ženy bez ohledu na druh diety.

Čtěte dál o potravinách, které byste z jídelníčku neměly vynechat!

Bílkoviny


Zdravá těhotenská výživa by měla být napěchovaná bílkovinami, které vám dodají tolik potřebnou energii a přispějí ke zdravému vývoji dítěte. Naštěstí se bílkoviny nacházejí v obrovském množství potravin, včetně masa, drůbeže, vajec, mléčných výrobků, fazolí, tofu, luštěnin a ořechů. Dopřejte si 3 porce denně.

Vápník


Strava bohatá na vápník je důležitá pro vývoj vašeho dítěte, takže v těhotenství zvyšte příjem vápníku. Jogurt, nízkotučné mléko, sýr, obohacené cereálie a tmavě zelená listová zelenina jsou skvělým zdrojem vápníku.

Železo


Strava, která se skládá z hovězího, vepřového, suchých fazolí, špenátu a ovesných vloček vám dodá potřebné železo.

Kyselina listová


Pro maminky velice důležitá látka, podporuje placentu. Kyselina listová je obsažená v pomerančích (a jejich šťávě), jahodách, listové zelenině, řepě, květáku, hrášku, těstovinách, fazolích a ořechách.

Vitamíny


Přísun kompletní řady vitamínů, včetně vitamínu A, C, D, E, riboflavinu (nebo-li B2) a zinku, je naprosto nutný. Nejsnáze zařadíte všechny tyto vitamíny do své stravy, když naplníte talíř spoustou zeleniny, ovoce a celozrnných výrobků.

Když čekáte dítě, řiďte se v otázkách výživy radami svého lékaře, zvláště pokud máte nějakou speciální dietu. Nebudete-li mít dostatek výživových látek, pomůže doplněk stravy, ale určitě si promluvte s lékařem, než některý z nich do svého jídelníčku zařadíte. Nezapomeňte: čím jíte zdravěji, tím lepší to je pro vaše dítě!

Mohlo by se vám líbit: