Těhotenský stres. Reaguji v těhotenství se zvýšenou přecitlivělostí?

Těhotenský stres. Reaguji v těhotenství se zvýšenou přecitlivělostí?

Boj proti stresu Stres není dobrý pro vás ani pro vaše miminko. Může zvyšovat pocit úzkosti a negativně ovlivňovat váš spánek i chuť k jídlu. Ke zmírnění stresu vám může pomoci několik jednoduchých kroků, když je budete provádět alespoň jednou denně.

ZVLÁDÁNÍ STRESU Těhotenství může být stresujícím obdobím, kdy zažíváte nejrůznější emoce. Je normální, když občas cítíte úzkost nebo máte všeho dost, pokud vám však stres v těhotenství působí nespavost, bolesti hlavy, nechutenství nebo vás naopak nutí k přejídání, musíte si najít způsob, jak relaxovat a odreagovat se. Nezapomínejte, že stres v těhotenství má vliv nejen na vás, ale i na vaše miminko.

Zkuste několik tipů na zmírnění stresu:
? Zamyslete se nad svým každodenním životem, abyste zjistili, zda se nedá něco zlepšit. Můžete si zkrátit pracovní dobu? Můžete si opatřit pomocnici do domácnosti? Lze některé plány odložit až na dobu po narození miminka?
? Promluvte si s někým o emocích v těhotenství. Někdy stačí i pohovořit si o těchto věcech s partnerem nebo přítelkyní.
? Každý den choďte na procházku. Pohyb zmírňuje napětí.
? Dejte si teplou perličkovou koupel a poslouchejte uklidňující hudbu.
? Naučte se relaxačním technikám, například meditaci, které vám pomohou vyčistit si hlavu a zklidnit tělo i lépe se vyznat ve svých emocích v průběhu těhotenství.

Máte-li obavy z porodu, klikněte zde a naučte se metody, které vám pomohou při porodu zachovat klid a pohodu

Mohlo by se vám líbit: